Pierwszym krokiem w konkursie jest rejestracja własnego adresu email. W tym celu na stronie rejestracji wpisujemy adres email (np. adam.szewczyk@poczta.pl), hasło i jego powtórzenie.
 Na podany przez nas email dostaniemy wiadomość z linkiem aktywacyjnym, w który należy kliknąć. W przypadku braku maila, upewnijmy się, czy wiadomość nie została skierowana do zakładki SPAM.
 Można zarejestrować się także poprzez konto Facebook. Wystarczy kliknąć w przycisk ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ FACEBOOK.
Po kliknięciu w link aktywacyjny zostaniemy przeniesieni do zakładania klubu. Najpierw wpisujemy wymyśloną przez nas nazwę (musi być unikalna, minimum 3 znaki, maksimum 18). Kolejnym krokiem jest wybór lig regionalnej. Następnie wpisujemy swój pseudonim (minimum 3 znaki, maksimum 18), imię i nazwisko. Poniżej tych okienek decydujemy - czy w klasyfikacjach konkursowych ma się pokazywać nasze imię i nazwisko, czy pseudonim.
Spośród siatkarzy grających w Mistrozstwach Europy wybieramy w danej rundzie dwunastu (3 środkowych, 3 przyjmujących, 2 atakujących, 2 rozgrywających, 2 libero). Przypominamy również, że z jednego kraju może się znaleźć w naszej drużynie różna liczba siatkarzy (zobacz poniżej LIMITY ZAWODNIKÓW Z JEDNEJ REPREZENTACJI).

Po wyborze 12 zawodników decydujemy, którzy będą grać w składzie podstawowym, a którzy zostaną rezerwowymi. Spośród rezerwowych wyznaczamy jednego (funkcja: punktujący rezerwowy), którego zdobycze punktowe liczą się do osiągnięć drużyny. Żeby zawodnika z rezerwy przesunąć do składu podstawowego musimy najechać kursorem na jego koszulkę, złapać i przeciągnąć (mechanizm drag&drop) w miejsce zawodnika, który zostanie rezerwowym. Ostatnim krokiem jest wybór kapitana i jego zastępcy. 
Do czasu rozpoczęcia pierwszego meczu Rundy nr 1, dokładniej określonego w komunikacie na stronie, możemy robić dowolną liczbę zmian, wymieniać kapitana i jego zastępcę, punktującego rezerwowego, przesuwać zawodników do składu rezerwowego i odwrotnie.
Runda nr 1.: mecze 28 sierpnia i 29 sierpnia; start 28-08-2023, godz. 20:45;
Runda nr 2.: mecze 30 sierpnia; start 30-08-2023, godz. 15:45;
Runda nr 3.: mecze 31 sierpnia; start 31-08-2023, godz. 15:45;
Runda nr 4.: mecze 1 września; start 01-09-2023, godz. 14:45;
Runda nr 5.: mecze 2 września; start 02-09-2023, godz. 16:15;
Runda nr 6.: mecze  3 września; start 03-09-2023, godz. 15:45;
Runda nr 7.: mecze  4 września; start 04-09-2023, godz. 15:45;
Runda nr 8.: mecze  5 września; start 05-09-2023, godz. 15:45;
Runda nr 9.: mecze 6 września; start 06-09-2023, godz. 16:45;
Runda nr 10.: mecze 1/8 finału, 8 września, 9 września, 10 września; start 08-09-2023, godz. 16:15;
Runda nr 11.: mecze ćwierćfinałowe 11 września i 12 września; start 11-09-2023, godz. 16:15;
Runda nr 12.: mecze półfinałowe 14 września; start 14-09-2023, godz. 16:15;
Runda nr 13.: mecze o medale (mecz o 3. miejsce, mecz o 1. miejsce) 16 września; start 16-09-2023, godz. 16:15.
W rezerwie zawsze będziemy mieć po jednym zawodniku rezerwowym na każdą pozycję. Spośród rezerwowych wyznaczamy jednego (funkcja: punktujący rezerwowy), którego punkty będą się liczyć do punktacji naszej drużyny. W przypadku, gdy którykolwiek z zawodników podstawowych nie wystąpi w prawdziwym spotkaniu, zostanie on zastąpiony zawodnikiem rezerwowym, występującym na tej samej pozycji. Czyli rezerwowy atakujący, może zastąpić tylko podstawowego atakującego.

Gdy w naszej drużynie nie zagra w rundzie np. dwóch podstawowych środkowych, a zagra rezerwowy środkowy, to w kolejce będzie punktować dla naszego zespołu sześciu zawodników (oraz punktujący rezerwowy). Podobnie w sytuacji, gdy mamy niegrającego zawodnika ze składu podstawowego, a ewentualny zastępca na tej pozycji jest punktującym rezerwowym.
Runda nr 1.: 3 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 2.: 2 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 3.: 2 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 4.: 2 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 5.: 2 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 6.: 2 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 7.: 2 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 8.: 2 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 9.: 3 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 10.: 2 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 11.: 3 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 12.: 4 siatkarzy z jednej Reprezentacji;
Runda nr 13.: 4 siatkarzy z jednej Reprezentacji..

Uruchomienie aktywności KAPITAN X3 powoduje, że do punktacji naszej drużyny będą się liczyć potrojone punkty kapitana. W trakcie konkursu aktywność KAPITAN X3 może zostać użyta tylko raz. UWAGA! Aktywności nie możemy łączyć. W jednej rundzie nie może być jednocześnie użyte KAPITAN X3, JOKER czy ZASTĘPCA X2.

Uruchomienie aktywności JOKER powoduje, że do punktacji naszej drużyny będą się liczyć zdobycze punktowe najlepiej punktującego rezerwowego, niebędącego punktującym rezerwowym. W trakcie konkursu aktywność JOKER może zostać użyta tylko raz.

Uruchomienie aktywności ZASTĘPCA X2 powoduje, że do punktacji naszej drużyny będą się liczyć podwojone punkty kapitana i zastępcy kapitana.
W trakcie konkursu aktywność ZASTĘPCA X2 może zostać użyta tylko raz.

Każdy menedżer może założyć własną ligę prywatną i zaprosić do niej znajomych lub innych uczestników konkursu. Są dwa rodzaje lig - klasyczne i head-to-head.
W lidze klasycznej zespoły tworzą ranking, w którym o kolejności w tabeli decyduje liczba punktów w całym konkursie. Ligi klasyczne mają swój własny ranking. Suma punktów dwudziestu najlepszych zespołów klasyfikuje ligę w klasyfikacji lig prywatnych. Do ligi klasycznej można dołączyć w dowolnym momencie w trakcie edycji.
Drużyny biorące udział w lidze head-to-head utworzą do końca edycji zestawy par. Za zwycięstwo w bezpośrednim starciu przyznajemy 3 punkty, za remis 1 pkt. Czas na założenie ligi, a także dołączenie do niej, jest tylko do momentu rozpoczęcia pierwszej rundy. Menedżer może też dołączyć do 10 innych lig prywatnych.
Po założeniu pierwszej drużyny wystarczy w menu po zalogowaniu kliknąć w przycisk MOJE DRUŻYNY, a następnie w + dodaj nową. Jedna osoba może założyć 5 klubów, wszystkie za darmo.

1) Za udział w meczu (wszystkie pozycje oprócz libero):
- zawodnik składu podstawowego: 2 pkt.
- zawodnik rezerwowy: 1 pkt.
- libero (zawsze): 1 pkt.
2) Za wynik meczu (wszystkie pozycje):
- za wynik 3:0, 3:1 - 3 pkt.
- za wynik 3:2 - 2 pkt.
- za wynik 2:3 - 1 pkt.
3) Atakujący:
- za punkt w meczu: 1 pkt.
- za asa serwisowego: 2 pkt.
- za blok: 2 pkt.
4) Środkowy:
- za punkt w meczu: 1,5 pkt. (z zaokrągleniem w górę w przypadku "połówek")
- za asa serwisowego: 2 pkt.
- za blok: 2 pkt.
5) Rozgrywający:
- za punkt w meczu: 3 pkt.
- za asa serwisowego: 3 pkt.
- za blok: 2 pkt.
Premia za wynik - podstawowy rozgrywający:
- za wynik 3:0 - 10 pkt.
- za wynik 3:1 - 7 pkt.
- za wynik 3:2 - 4 pkt.
- za wynik 2:3 - 1 pkt.
Premia za wynik - rezerwowy rozgrywający (co najmniej jeden set rozpoczęty w składzie podstawowym):
- za wynik 3:0 - 5 pkt.
- za wynik 3:1 - 3 pkt.
- za wynik 3:2 - 2 pkt.
6) Przyjmujący:
- za punkt w meczu: 1 pkt.
- za asa serwisowego: 2 pkt.
- za blok: 2 pkt.
Punkty za procentową dokładność przyjęć (co najmniej 11 przyjęć w meczu):
- 81% - 100% - 10 pkt.
- 66% - 80% - 8 pkt.
- 51% - 65% - 6 pkt.
- 36% - 50% - 4 pkt.
- 26% - 35% - 2 pkt.
Punkty za procentową dokładność przyjęć (suma przyjęć: od 5 do 10):
- 81% - 100% - 5 pkt.
- 66% - 80% - 4 pkt.
- 51% - 65% - 3 pkt.
- 36% - 50% - 2 pkt.
- 26% - 35% - 1 pkt.
7) Libero:
Punkty za procentową dokładność przyjęć (co najmniej 11 przyjęć w meczu):
- 81% - 100% - 20 pkt.
- 66% - 80% - 16 pkt.
- 51% - 65% - 12 pkt.
- 36% - 50% - 8 pkt.
- 26% - 35% - 4 pkt.
Punkty za procentową dokładność przyjęć (suma przyjęć: od 5 do 10):
- 81% - 100% - 10 pkt.
- 66% - 80% - 8 pkt.
- 51% - 65% - 6 pkt.
- 36% - 50% - 4 pkt.
- 26% - 35% - 2 pkt.